Viral! Pria ini Cari Calon Jodoh Yang Mau Menikahi Ibunya




    Dalam unggahan Instagram miliknya, penyayi chef terkenal asal Malaysia, Dato Fazley Yaakob berusaha mencarikan jodoh untuk ibunya, Datin Umi Kalsom Abdol Latib, yang sudah lama menjanda.

    Ia ingin sang ibu memiliki teman hidup untuk menemani masa tuanya. Dalam unggahannya itu, Fazley Yaakob membeberkan sejumlah kriteria untuk pria yang bersedia menikah ibunya. Unggahan itu berisikan kriteria sebagai berikut :

    “Bismillahirohmanirohim..

    Saya nak cari jodoh untuk ibu saya!” tulis Yaakob mengawali unggahan.

    Saya sendiri tak tahu kenapa saya tergerak hari ini membuat posting ini.

    Yang terakhir saya buat posting sebegini ialah ketika saya cari jodoh untuk adik perempuan bongsu saya.

    Alhamdulilah, dah dirisik pun oleh bakal suaminya.”

    Sebelumnya, ia pernah mencarikan jodoh untuk adik perempuannya dengan cara yang sama. Dan sang adik telah berhasil menemukan pasangannya. Karena hal itu, Yaakob melakukan hal yang sama untuk ibunya. Ia kemudian membeberkan 6 kriterianya, yang paling penting adalah bukan pria beristri. 

    “Kini saya nak usahakan untuk ibu saya tercinta pula.

    Sememangnya soal jodoh & pertemuan, semuanya rahsia Alllah.

    Kita sebagai manusia akan kekal berusaha dan berdoa.

    Maka, ini adalah usaha saya untuk ibu saya yang tercinta.

    Saya nak mencari insan yang sudi menjadi teman hidup ibu saya.

    Jika ada yang memenuhi ciri2 ini, mohon DM saya untuk saringan terlebih dahulu ya:

    1. Bukan suami orang (maaf ye)

    2. Berumur di antara 60-70 tahun

    3. Jujur dalam mencari kebahagiaan dunia & akhirat

    4. Penyayang dan penyabar

    5. Suka makan, sebab ibu saya rajin memasak dan baking hahaha!

    6. Takde semua ciri di atas tu pun tak apa, asalkan baca semula ciri no 1

    This is my mission.. doakan saya berjaya! (IBU JANGAN MARAH PAJI OK?! PAJI BUAT NI UNTUK KEBAHAGIAN IBU TAU! PAJI SAYANG IBU SANGAT SANGAT!” tulis Yaakob mengakhiri unggahan.



    Lantas unggahan itu mendapat respon positif dari warganet. Mereka menganggap Yaakob sebagai anak yang berbakti karena begitu memikirkan kebahagiaan ibunya.

    “Mulianya hati abg….terlalu positive mencari kebahagiaan untuk ibu tersayang saya antara golongan yang xrela jika ibu saya ingin kawen lg(arwah ayah dah meninggal 14thn)tp tgk posting abg ni buat saya terdetik bagusnya kita buat org kita syg bahagia…saya doakan yang terbaik untuk ibu abg dan ibu terlalu syantik.”

    “Cantik sgt ibu nya….. semoga bertemu jodoh yg baik2.”

    “woww.. your mom still looking good looking young.”

    “Aamiin..Moga ibu abg @fazleyyaakob dipertemukan dgn insan yg Soleh dan kekal hingga Jannah.”


    Tidak ada komentar untuk "Viral! Pria ini Cari Calon Jodoh Yang Mau Menikahi Ibunya"